od hanna » pon 10. kvě 2010 13:27:12
Sleva na dani na poplatníka, tj. zaměstnance, je vždy u jednoho zaměstnavatele v měsíci v plné výši, tj. 2070,- Kč, u kterého máte podepsané Daňové prohlášení. Sleva na dani se nealikvotuje. Většinou to bývá tak, že slevu si poplatník (zaměstnanec) uplatní v daném měsíci u zaměstnavatele, u kterého je jako "první". Tzn., rozváže PP např. 12. 4., 13.4 nastoupí u nového zaměstnavatele, slevu si uplatní u prvního zaměstnavatele, přestože i u druhého podepíše Daňové prohlášení při vstupu do zaměstnání. Když se mně tento případ stane (jako mzdové účetní) vždycky se snažím dostat potvrzení od předcházejícího zaměstnavatele (písemné), zda si uplatnil nebo neuplatnil náš nový zaměstnanec slevu na poplatníka v daném měsíci. Myslím, že zaměstnavatelé s tím nemají problém. Sama jsem už taky potvrzení vydávala. Ale kdyby mně náhodou potvrzení nepřišlo, tak bych slevu neposkytla. Vždycky je to možné udělat až při RZD nebo zaměstnanec v DP.