Zdravím,
formuláře a potvrzení o uplatnění a neuplatnění daňového zvýhodnění řeším od minulého týdne. Poslední a snad pro letošek definitivní verzi jak a které formuláře potvrzovat jsem včera konzultovala s pracovnicemi kontrolního odělení našeho finančního úřadu, které byly opakovaně proškoleny na Generálním finančním ředitelství. Kontrolorky mě potvrdily, že nové formuláře POTVRZENÍ ZAMĚSTNAVATELE DRUHÉHO Z POPLATNÍKŮ PRO UPLATNĚNÍ NÁROKU NA DAŇOVÉ ZVÝHODNĚNÍ opravdu nemáme vyžadovat od manželů zaměstnanců, kteří si daňové zvýhodnění na společné děti nerozdělují. Pokud všechny děti uplatňuje jen náš zaměstnanec, nemáme požadovat žádná nová potvrzení, samozřejmě jestliže to, co máme dosud založené nepozbylo platnost a nezměnil se zaměstnavatel druhého z manželů. V tom případě postačí v té podobě jako dosud, to jednoduché. Taktéž prohlášení OSVČ, že neuplatňuje daňové zvýhodnění může být postaru. Zaměstnanec má ze zákona povinnost nahlásit jakoukoli změnu, což podepisuje v bodě II. PROHLÁŠENÍ poplatníka, takže my, mzdové účetní jsme tím kryté.
Já jsem se osobně neúčastnila žádného semináře na téma daně (bohužel, možná bohudík
). Právě na našem finančáku mi potvrdili, že na různém školení přednášející říkali něco jiného a tím vznikl hrozný zmatek, že teď nikdo z "proškolených" neví, co je správně.
FÚ je zavalen dotazy a telefonáty nás, nešťastných účetních.
Ještě jsem položila dotaz, když zaměstnavatel druhého z manželů našeho zaměstnance na nás toto nové potvrzení vyžaduje s pohrůžkou, že zvýhodnění na dítě bez toho neposkytne. Nemáme prý řešit, jestli má, nebo nemá na to právo a máme formulář potvrdit. Avšak ta kolonka s rodným číslem zaměstnance je naprosto nesmyslná. Co se týká daňového zvýhodnění na dítě, NIKDO není oprávněn vyžadovat RČ druhého z manželů zaměstnance. Kolonku s RČ proto nevyplňuji a proškrtávám.
Takže jsem tento "problém" tímto uzavřela a víc už se touto "válkou formulářů a potvrzení" trápit nebudu.