Podepisování faktur

faktury přijaté, vydané, zálohové, dobropisy, vrubopisy

Podepisování faktur

Příspěvekod Alena Šteflíčková » čtv 18. bře 2010 15:08:00

prosím o radu, může ředitel školy vnitřním předpisem jako příkazce operace určit vedoucího školní jídelny k podepisování došlých faktur za školní jídelnu, nebo musí tyto faktury za školní jídelnu podepsiovat jen ředitel. Děkuji ALena
Alena Šteflíčková
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 14. říj 2009 17:16:22

Re: Podepisování faktur

Příspěvekod nono » čtv 18. bře 2010 15:48:16

co tím myslíte podepisovat... myslíte přejímat zboží a odsouhlasovat správnost (kusy a Kč a čerstvost a záruční doby....) ???
Tuto pravomoc u nás má vedoucí školní jídelny.
Došlou fakturu pak ale kontroluje (formální správnost) hlavní účetní a správce rozpočtu
pak SCHVALUJE a POUKAZUJE K VÝPLATĚ příkazce operace a to je ředitel školy.
nono
 
Příspěvky: 721
Registrován: ned 15. bře 2009 1:25:10

Re: Podepisování faktur

Příspěvekod Alena Šteflíčková » čtv 18. bře 2010 16:52:47

Děkuji za odpověď, tím podepisovat myslím podepsání košilky na faktuře za školní jídelnu. Je u nás zavedeno že kolonku příkazce operace na košilce podepisuje paní ředitelka a kolonku správce rozpočtu podepisuje vedoucí jídelny a správce rozpočtu. Chtěla jsem se zeptat, zda to jde změnit tak, že jako příkazce operace bude podpis vedoucí jídelny místo podpisu paní ředitelky a zda to lze řešit vnitřním předpisem školy. Děkuji ALena
Alena Šteflíčková
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 14. říj 2009 17:16:22

Re: Podepisování faktur

Příspěvekod markytka » pát 19. bře 2010 10:05:35

M máme na košilce příkazce = ředitel, správce rozpočtu = účetní.. a pak tam máme věcná správnost = vedoucí školní jídelny
markytka
 
Příspěvky: 176
Registrován: úte 03. bře 2009 8:00:25

Re: Podepisování faktur

Příspěvekod refi » pát 19. bře 2010 10:13:34

na školení k vnitřnímu kontrolnímu systému nám bylo řečeno, že příkazce operace může být pouze a jedině statutární orgán, tedy ředitel, případně zástupce statutára, což bývá většinou zástupce ředitele. takže vedoucí jídelny by příkazce operace neměl v žádném případě být.
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3369
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: Podepisování faktur

Příspěvekod L. F. » pát 19. bře 2010 15:29:42

u nás faktury z jídelny podepisují: vedoucí ŠJ, já a ředitel. Vedoucí si vytiskne svou košilku v počítači,kterou "přicvakne" k došlé faktuře, potom mi fakturu předá k zaúčtování, a já zaúčtuji a vytisknu svojí košilku , kterou podepisi a poté předám k podpisu příkazce operace tedy řediteli ;). Ředitel by měl podepsat všechny došlé faktury a ne aby se neco dělo za jeho zády ;).
L. F.
 
Příspěvky: 235
Registrován: úte 02. čer 2009 14:57:42

Re: Podepisování faktur

Příspěvekod sarlotka » úte 30. bře 2010 18:35:41

Dobrý den,
u nás ve školní jídelně je už od roku 2002 příkazcem operace vedoucí školní jídelny a problém s tím nikdy nebyl. Tak nevím... :)
sarlotka
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 28. bře 2010 3:01:34

Re: Podepisování faktur

Příspěvekod Dája » pát 02. dub 2010 8:35:57

Zákon 320/2001 Sb. o finanční kontrole v § 26- cituji
(1) Uvnitř orgánu veřejné správy zajišťují předběžnou kontrolu plánovaných a připravovaných operací
a) vedoucí tohoto orgánu nebo vedoucí zaměstnanci jím pověření k nakládání s veřejnými prostředky orgánu veřejné správy jako příkazci operací,
b) vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za správu rozpočtu orgánu veřejné správy nebo jiný zaměstnanec pověřený k tomu vedoucím tohoto orgánu jako správce rozpočtu,
c) vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za vedení účetnictví orgánu veřejné správy nebo jiný zaměstnanec pověřený k tomu vedoucím tohoto orgánu jako hlavní účetní.
(2) Sloučení funkcí podle odstavce 1 je nepřípustné, není-li dále stanoveno jinak.
(3) Sloučení funkcí podle odstavce 1 písm. b) a c) je možné v případech, kdy je to odůvodněno malou pravděpodobností výskytu nepřiměřených rizik pro hospodaření s veřejnými prostředky, zejména v návaznosti na povahu činnosti orgánu veřejné správy, stanovené úkoly, stupeň obtížnosti finančního řízení, strukturu a počet zaměstnanců.

My máme sloučeny funkce správce rozpočtu a hl. účetní, jak umožňuje výše uvedený citovaný odst.3.
U nás tedy máme likvidátora faktury - to je ten, kdo službu objednal a potvrdí, že byla provedena a ve fakturovaném rozsahu (zkontroluje i ceny, DPH, výpočty), pak předá fakturu příkazci (u nás ekonomka pověřená ředitelem), ten předá správci rozpočtu a hl. účetní. Teprve pak se dává platit - takže nejméně 3 podpisy. Když je likvidátorem ekonomka, funkci příkazce přebírá ředitel (např. při školení pracovníků ekonom. úseku).
Takže u nás stejně jako píše markytka výše. :bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01


Zpět na Faktury

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 28 návštevníků