Zákon 320/2001 Sb. o finanční kontrole v § 26- cituji
(1) Uvnitř orgánu veřejné správy zajišťují předběžnou kontrolu plánovaných a připravovaných operací
a) vedoucí tohoto orgánu nebo vedoucí zaměstnanci jím pověření k nakládání s veřejnými prostředky orgánu veřejné správy jako příkazci operací,
b) vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za správu rozpočtu orgánu veřejné správy nebo jiný zaměstnanec pověřený k tomu vedoucím tohoto orgánu jako správce rozpočtu,
c) vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za vedení účetnictví orgánu veřejné správy nebo jiný zaměstnanec pověřený k tomu vedoucím tohoto orgánu jako hlavní účetní.
(2) Sloučení funkcí podle odstavce 1 je nepřípustné, není-li dále stanoveno jinak.
(3) Sloučení funkcí podle odstavce 1 písm. b) a c) je možné v případech, kdy je to odůvodněno malou pravděpodobností výskytu nepřiměřených rizik pro hospodaření s veřejnými prostředky, zejména v návaznosti na povahu činnosti orgánu veřejné správy, stanovené úkoly, stupeň obtížnosti finančního řízení, strukturu a počet zaměstnanců.
My máme sloučeny funkce správce rozpočtu a hl. účetní, jak umožňuje výše uvedený citovaný odst.3.
U nás tedy máme likvidátora faktury - to je ten, kdo službu objednal a potvrdí, že byla provedena a ve fakturovaném rozsahu (zkontroluje i ceny, DPH, výpočty), pak předá fakturu příkazci (u nás ekonomka pověřená ředitelem), ten předá správci rozpočtu a hl. účetní. Teprve pak se dává platit - takže nejméně 3 podpisy. Když je likvidátorem ekonomka, funkci příkazce přebírá ředitel (např. při školení pracovníků ekonom. úseku).
Takže u nás stejně jako píše markytka výše.