Dájo, tak tohle jste mě opravdu překvapila. Po 25 letech praxe v účtárnách ve 3 výrobních podnicích jsem se s tímto postupem nikde nesetkala, a to ani na školeních. Vás ovšem považuji za velice zkušenou účetní, takže nepochybuji o tom, že máte toto tvrzení podložené. Ve výsledku je hosp. výsledek stejný, ovšem s tím rozdílem, že já se svým způsobem "vyhnu" většině dohadných položek. Na druhé straně - pokud bych použila Váš postup, tak mohu 31. prosince uzavřít knihu došlých faktur a začít klidně novou. Takhle musím rozlišovat faktury, které mi přijdou, zda se týkají ještě minulého nebo už nového roku a podle toho mít otevřené dvě knihy došlých faktur. V podstatě by mi to bylo úplně jedno, který postup použiji, kdybych to věděla dříve. Zřejmě u příspěvkových organizací jsou zažitá trochu jiná pravidla. No a teď se Vás zeptám: Když už mám prakticky celou závěrku hotovou "mým způsobem", nepomohlo by mi alespoň, kdybych si vytvořila nějakou jednoduchou vnitřní směrnici k roční účetní závěrce, kde bych si toto nějak ošetřila? Např. že faktury, které dojdou do 15. ledna a týkají se starého roku, že mohu ještě řadit do číselné řady minulého roku? Co si o tom myslíte? Rozhodně to už nebudu celé předělávat, snad to není zase natolik závažná chyba. Opravdu jsem se s tím nesetkala, a to u nás ve firmě bývali dvakrát ročně 14 dnů 4 auditoři a kontrolovali kde co. Ach jo, do smrti se člověk učí...