Stránka 1 z 1

skartační lhůta

PříspěvekNapsal: úte 12. kvě 2009 8:49:52
od blanka
prosím o radu, jak dlouho je třeba ponechat ve spisovně kopie dokladů zasílaných na ZP a PSSZ případně jaký používáte druh dokumentu??! Díky Blanka :(

Re: skartační lhůta

PříspěvekNapsal: pát 22. kvě 2009 10:52:00
od Palele
Tady asi hodně záleží, jak to máte vedené. Jestli všechny doklady máte zařazené jako osobní spis zaměstnance, tak se na to vztahuje skartační lhůta 45 let, takže S45, po odchodu zaměstnanců do starobního důchodu je to S30. Je to na posouzení jednotlivých dokumentů, protože dokumenty týkající se prac. neschopnosti se zase třeba skartují po 5 letech.Já si zkrátka myslím, že veškeré doklady, které mají nějakou souvislost s případnými nároky na důchod apod. by se měly uchovávat po dobu těch 45 let, kdyby to někdo zpětně potřeboval :) .

Re: skartační lhůta

PříspěvekNapsal: pon 31. kvě 2010 8:06:22
od elen
Kopie dokladů zasílaných na ZP a PSSZ, tedy zdravotní a sociální pojištění, je třeba ponechat ve spisovně dle lhůt zvedeých ve směrnici Spisový řád Vaší organizace. Dle konzultací a naší platné směrnice máme zavedenu 10 letou lhůtu (S10). Původně jsme ji měli kratší (5 let), ale sám zemský archiv (náš kontrolní orgán) ji prodloužil. Formuláře nám automaticky vybíhají z programu (Vema), pokud ale toto nemáte, lze si je stáhnout na www stránkách jednotlivých pojišťoven či správy sociálního zabezpečení. Některé lze zasílat i elektronicky. Elen