účtování drobného hm. majetku do 3 tisíc

evidence operativní, podrozvahová, inventarizace, software

účtování drobného hm. majetku do 3 tisíc

Příspěvekod Janavy » úte 02. bře 2010 11:42:49

Do dnešního dne jsem se domnívala, že drobný majetek (konkrétně stůl za 2050Kč a židle po 700Kč) se účtuje na účet 501 a dále do podrozvahy. Naše účetní však účtuje 501/321, ale kromě toho i na 028/088. Já si myslím, že to není správně, že zde mají být věci jen v poř. ceně nad 3 tisíce. Do podrozvahy prý dává jen učební pomůcky. Co si o tom myslíte? Obstojí to před případnou kontrolou? Díky předem za Vaše názory.
Janavy
 
Příspěvky: 84
Registrován: pon 15. úno 2010 20:42:33

Re: účtování drobného hm. majetku do 3 tisíc

Příspěvekod refi » úte 02. bře 2010 11:54:17

Janavy> projděte si toto téma, určitě tam odpověď najdete ;)
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3365
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: účtování drobného hm. majetku do 3 tisíc

Příspěvekod Janavy » stř 03. bře 2010 22:20:28

Pročetla jsem si tuto diskuzi a nevím, jestli to chápu dobře, ale vypadá to, že si každá škola účtuje drobný majetek jinak. Dívala jsem se do naší směrnice k účtování majetku, ale není tam téměř nic konkrétního o účtování. Je tam pouze popsáno rozdělení majetku do klasických tří skupin: 0-3000Kč, 3000-40000Kč a nad 40000Kč - včetně nadpisu, podpisů a celého textu - jedna stránka A4. Konkrétní postupy účtování jsem tam ale hledala marně. O podrozvaze ani zmínka. Nehmotný majetek vede v evidenci jeden z učitelů, samozřejmě bez uvedení ceny (pouze názvy programů, a to je jistě seznam neúplný). Je mi jasné, že směrnici budu muset v nejbližší době předělat, jenomže si vůbec nedovedu představit, jak začít, jestli se "vykašlat" na všechno, co bylo do 1.1.2010 a začít letošní rok jinak? Zatím se mi nepodařilo najít nikde žádný konkrétní seznam majetku včetně pořizovací ceny nebo nedej bože i oprávek a zůstatkové ceny (protože prý v tištěné podobě neexistuje a nikdy neexistoval). Jsem si téměř jistá, že i když se mi podaří vydolovat nějaké inventární seznamy od účetní, nebudou souhlasit s žádným účetním stavem na účtech. Nevím, jestli je to náhoda, ale podle vlastních zkušeností i podle mnohých příspěvků zde mám dojem, že v účetnictví mnohých příspěvkových organizací panuje nepředstavitelný, ba přímo neuvěřitelný chaos. Samozřejmě ne ve všech, protože i tady na "radíme si" je plno schopných lidí, u kterých věřím, že je situace odlišná. Nikdy bych nečekala, že může být účetnictví v takovém, slušně řečeno, nepořádku. Já opravdu netuším, jak toto řešit a dát nějak dohromady. Kdyby aspoň účetní měla nějaký systém, ale ona klidně židle na jedné faktuře účtovala na 028 a příště židle stejné ceny a od stejného dodavatele účtovala jen na 501. Nyní mám pocit, že jsem si vzala na sebe příliš veliké sousto, protože to celé snad ani není možné dát do souladu. Po nocích nespím, přemýšlím, jak postupovat a čím začít. Nesouhlasí totiž nic z toho, co tady popisujete, že by souhlasit mělo. Jak je možné, že na to nikdo za tolik roků nepřišel?
Janavy
 
Příspěvky: 84
Registrován: pon 15. úno 2010 20:42:33

Re: účtování drobného hm. majetku do 3 tisíc

Příspěvekod marlenka » ned 07. bře 2010 20:44:40

Janavy, jsem na tom úplně stejně jako Vy. Chápu Vaše zoufalství, ale sama si nevím rady.
marlenka
 
Příspěvky: 439
Registrován: stř 17. úno 2010 19:25:36


Zpět na Majetek, inventarizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků