Uvedení majetku do používání

evidence operativní, podrozvahová, inventarizace, software

Uvedení majetku do používání

Příspěvekod agama » čtv 10. zář 2009 13:26:15

Čím je majetek uveden do používání? naúčtováním na 021 nebo dnem předání (kolaudace)?
Je to důležité pro zahájení odpisování (na konci srpna proběhla kolaudace a předání do užívání, fakturu jsme obdrželi ale až začátkem září) :?
Uživatelský avatar
agama
 
Příspěvky: 516
Registrován: stř 04. bře 2009 15:45:44
Bydliště: Valašsko

Re: Uvedení majetku do používání

Příspěvekod Dája » čtv 10. zář 2009 14:20:39

Ahoj, agamo. To je jako pohádka o kohoutkovi a slepičce. Já bych řekla, že majetek by měl být uveden do užívání dnem předání. Ale jak mi jakási kontrola vyčetla, nemůžu zavést majetek do evidence, když ho nemám zaplacený. A teď babo raď. Tím zároveň odpovídám na dotaz, kdy začít odepisovat. Já bych majetek navedla v sprnu a odepisovala od září. Pro něco se prostě musíte rozhodnout sama - já bych to řešila dotazem u zřizovatele, protože nikdo jiný by Vám to nemohl napadnout, než jeho kontrola. Je mi líto, že nemám přesnou odpověď. Moc se tím netrapte. Peníze jste si domů neodnesla, tak co. A když bude v zápisu z kontroly, že to nebylo dobře - no bóóóóže, svět se nezhroutí. Tak to berte. Jsou důležitější věci na světě - např. kdy budou volby - to Vás netrápí??????? :lol: (to je pokus o vtip :bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01

Re: Uvedení majetku do používání

Příspěvekod eva.pro » čtv 10. zář 2009 20:09:50

někde jsem četla, že odepisovat se musí nejdéle měsíc po uvedení do provozu.
eva.pro
 
Příspěvky: 503
Registrován: pon 09. bře 2009 14:17:18

Re: Uvedení majetku do používání

Příspěvekod agama » pát 11. zář 2009 8:33:28

Dája píše: Moc se tím netrapte. Peníze jste si domů neodnesla, tak co. A když bude v zápisu z kontroly, že to nebylo dobře - no bóóóóže, svět se nezhroutí. Tak to berte. Jsou důležitější věci na světě - např. kdy budou volby - to Vás netrápí??????? :lol: (to je pokus o vtip :bye:

Ono jde spíš o to, abych ještě nemusela peníze nosit z domu sem :D
Znám případ, kdy kontrola nařídila škole odvod za porušení rozp. kázně a škodní komise na škole dala část tohoto odvodu k úhradě paní účetní (téměř 20 tisíc !!)- protože to zavinila (tím že čerpala špatně ONIV, atd).
Nechci vás dámy a pánové strašit, ale ta paní účetní podle splátkového kalendáře ještě rok sponzorovala školu, i když tam už nepracovala... :cry:
Proto taky už hodně dlouho uvažuju o pojištění tzv. na blbost - máte to někdo a kolik vás to stojí ročně ???
:bye:
Uživatelský avatar
agama
 
Příspěvky: 516
Registrován: stř 04. bře 2009 15:45:44
Bydliště: Valašsko


Zpět na Majetek, inventarizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků