Stránka 1 z 2

Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 11:49:34
od Ludmila
Inventurní soupis se vyhotovuje za jednotlivý účet např. 022. Pokud bych chtěla udělat tento soupis za celou školu, kdo se podepisuje pod tento soupis jako odpovědný pracovník, když se tento majetek vyskytuje např. ve ŠJ (odpovědná ved. ŠJ), v MŠ (odpovědná ved. prac. MŠ)? Nebo je součástí inventurního soupisu nějaká pomocná evidence za jednotlivá pracoviště, pod kterou se odpovědný pracovník podepíše? Ještě horší je situace ve škole, kde máme majetek podle kabinetů (odpovědní jsou jednotliví učitelé).

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 13:25:30
od Dahab
U nás podepisuje inventurní soupisy inventarizační komise jmenovaná ředitelem a schválená zřizovatelem vždy na jeden kalendářní rok. Pod inventarizační komisi připojuje svůj podpis i ředitel, který je označen jako odpovědná osoba. Navíc ředitel má se zřizovatelem podepsanou hmotnou zodpovědnost za majetek svěřený škole a ve výpůjčce. :bye:

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: pon 17. říj 2011 18:10:18
od Dája2
My jsme měli majetek rozdělen podle středisek a z programu také vycházely sestavy podle středisek - tam byli jmenování jednotliví odpovědní zaměstnanci. Jeden soupis za celou organizaci bych nedělala. :bye:

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 12:42:30
od Lenda
Dobrý den. My to máme asi jako Dája2, podle správců sbírek, vystaveno z počítačového programu Podle účtů to děláme po celou dobu co jsem na škole, cca 8 let. Myslíte, že je možné to tak ponechat, jenom to přizpůsobit aktuální vyhlášce a požadavkům zřizovatele? A jak to vidíte s tou prvotní inventurou?
Děkuji za odpověď.

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: čtv 10. lis 2011 9:33:56
od Barusa
Děláte někdo rozdílovou inventuru. Jak máte nastaveno začátek a konec inventur?

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 9:35:41
od Barusa
Děláte tedy někdo rozdílovou inventuru? Jak nastavit začátek a konec inventury, aby se mohla dělat jen jedna?

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 9:57:23
od sonajda
dotaz, jestli stačí udělat jen jednu inventuru (k 31.12.2011) jsem vznesla na školení Ing.Hanzlové |:-(| odpovědí bylo NE!! :x
jediné, co mě napadá je udělat prvotní inventuru ke dni 30.12.2011 a rozdíly tím budou jednoduše vyčíslitelné - pravděpodobně nulové!!! :thumbs up: co vy na to???????

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: pon 14. lis 2011 7:59:03
od Aknedz
Sonajdo, našla jsem na adrese http://www.obecuctuje.cz/ toto:

Dotaz: Pokud bude v plánu inventur nastavena etapa provádění inventarizace ke dni 31.12.2011, a to od 25.11.2011 - 27.01.2012 a současně v těchto termínech bude zahájena a ukončena činnost inventurních komisí, lze udělat pouze jednu jakoby "závěrečnou" inventuru a vyhnout se tak provádění prvotní a rozdílové inventury?
Případně, prosím, doporučte jiný možný způsob, aby nebylo nutno provádět prvotní a rozdílovou inventuru.

Odpověď: Vyhláška 270/2010 je nastavena tak, že v případě, že uděláte fyzickou inventuru hmotného majetku před 31.12.2011, tak musíte dělat jak prvotní, tak i rozdílovou inventuru, tedy dva inventurní soupisy. Upozorňuji, že zatím je povoleno provádět jen fyzickou inventuru hmotného majetku před 31.12.2011 - viz zákon o účetnictví §29,30. Vyhnout se tomu dá tak, že napíšete, že si inventury fyzické i dokladové provádějí od 1.1.2012. Mám uvedeno jak postupovat ve vzoru směrnice k inventarizaci (Rakovník) - jako jednu z variant v odkumentu ke stažení. 2011 Inventarizace směrnice - vzor město

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 11:35:39
od Alena H
K předchozí odpovědi - doporučujete dělat inventury od 1.1.2012, pak stejně budete muset dělat rozdílovou inventuru minimálně za den 1.1.2012.
A jak s dokladovou inventurou, faktury přeci docházejí v průběhu ledna, mzdy se vyúčtují také až v lednu zpětně do prosince...? Jak tedy dělat dokladovou inventarizaci?

Jsem z toho všeho jelen. Ví někdo lepší radu jak se vyhnout dodatečným inventurním soupisům? Nebo by stačilo dodatečné inv.soupisy dělat tam kde byly obraty, musí se dělat clá inventuura znovu nebo jen těch nových obratů?
Do loňska jsme dělali inventury k datu 31.12. s ukončením do tohoto data. Obraty už nebyly žádné a tudíž jsme ani nevyčíslovali rozdíl dejme tomu od 5.12. do 31.12. U dokladovky jsme počkali až vše doběhna a pak zinventovali a doložili na účetnictví.

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 10:01:37
od Kateřina Dostálková
Radilky a kde je uvedeno, že rozdílovou inventuru dělat musíme?! Pokud jsem dobře četla vyhlášku, tak jsem na nic takového nenarazila |:-(| Navíc v příspěvku, který už posílala v jiné diskuzi Aknedz je uvedeno:

Dobrý den, paní Schneiderová prosím Vás o zhodnocení tohoto plánu inventur. Jsme malá obec a tak si myslím jestli by nestačilo jenom něco takhle jednoduchého .Nemuseli bychom dělat ty prvotní a rozdílové atd.:(( Je nás tady v okolí několik takto malých obcí, tak by se nám to docela hodilo. Moc děkuji a přeji hezký den a pevné nervy. Špinková

Odpověď:
Stačí, je hezký, také na přednáškách doporučuji si před koncem roku majetek k inventurám připravit - vyřadit, převést a dělat jen jednu inventuru např. přesně v těch datech, co uvádíte 14-15.1.2012...

Celý článek na: http://www.obecuctuje.cz/dotazy.php?hle ... e_hledat=1

Tak a teď babo raď :D Taky jsem z toho už jelen, dokonce i v noci se budím kvůli inventuře :cry: Kdyby byl tak někdo schopen vysvětlit mně celou inventuru polopaticky |:-(|

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 11:01:11
od Bára
Už asi 14 dní nad tímto problémem přemýšlím a vím jen jedno, že dvě inventury dělat nebudu. Tvořím plán inventur. Máme tři dílčí inventarizační komise, které provádějí pouze fyzickou inventuru (majetek,pokladny,mateiál na skladě) v ZŠ,MŠ,ŠJ. Uvedla jsem, že začnou 2.1 a skončí 10.1. Pak nastoupí ústřední inventarizační komise, která má na starosti všechny ostatní účty - převážně dokladová inventura, inventarizační soupis celé účetní jednotky a závěrečný zápis o provedení inventarizace. A budu doufat, že to stihnu k datu roční závěrky. Možná se to zdá někomu dost kovbojské, ale budu se snažit vyhovět nové vyhlášce.

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 16:05:31
od Alena H
Inventury a směrnice mi také nedají spát. Dneska jsem se dovolala k paní, která je velice fundovaná a školí účetnictví a vše, co k němu patří. Nebudu jmenovat. Vždycky poradila dobře a hlavně prakticky.Tak jsem se dozvěděla, že můžu stanovit počátek inventur klidně k 1.12.2011 a ukončení fyzických inventur 5.1.2012, dokladových 15.1.2011. Jsme velká škola a máme asi 30 DIKů podle kabinetů a úseků. Hlavně prý aby byl konec do závěrky, abych stačila zaúčtovat případné rozdíly. A nebudu muset dělat rozdílovou inventuru. Ukončení nesmí být do 31.12. a letošní 31.12. je sobota, proto ten leden. Snad jsem alespoň trochu pomohla. Ten vzor směrnice na obec účtuje je fajn, mnohem lepší než od Ing. Svobodové v její knize k inventarizacím. Držme se. :bye:

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 16:24:19
od Kateřina Dostálková
Alenko H, jste úžasná :thumbs up: Mně to pomohlo moc :yahoo: Díky

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: úte 22. lis 2011 9:57:28
od Barusa
Takže si fakt myslíte, že to takto může být nastaveno začátek inventarizace prosinec a konec začátkem ledna? Já už jsem také z toho jelen. Nemusí tedy být rozdílová inventura? A co když třeba v prosinci by se něco ještě koupilo?

Re: Inventurní soupis.

PříspěvekNapsal: úte 22. lis 2011 11:20:37
od Alena H
S tím počítám. Pokud něco koupíme ještě v prosinci, tak to zařazujeme ( pro zjednodušení) na jedno středisko - má ho pod palcem p. zástupce a tento soupis pak tiskneme jako poslední, třeba v lednu. No a po ukončení inventur pak tento nový majetek převedeme kam patří. Aby jste se vyhla rozdílové inventuře, tak můžete inventarizace zahájit kdykoliv v průběhu 12/2011, ale ukončit je musíte do závěrky a termíny si musíte dát do časového harmonogramu spolu s ostatními náležitostmi dle prováděcí vyhlášky. V pátek jdu na školení, zkusím pak popsat, co jsem se dozvěděla.