"Kdy" provést TZ?

evidence operativní, podrozvahová, inventarizace, software

"Kdy" provést TZ?

Příspěvekod AlenaK. » stř 12. led 2011 11:20:08

Krásné dopoledne všem O:-) .
Prosím o radu, v průběhu měsíce prosince u nás došlo k předání předávacích protokolů hotového technického zhodnocení budovy a tak se ptám, kdy se toto TZ zavádí do majetku? Musím navýšit cenu budovy...... Ptala jsem se zřizovatele /kraj/ a bylo mi odpovězeno tak trošku zmateně, prý můžu teď (jako ještě v prosinci), ale prý i v lednu...tam se prý můžu opřít o zákon 586/92 o daních z příjmu, kde se uvádí, že se TZ provádí "v měsíci následujícím" .... (zřejmě tedy po ukončení prací nebo právě předávacím protokolu). A že si toto můžeme upravit ve směrnici. Myslím, že během roku by to až takový problém nebyl, ale to, že zrovna rok končí, tak nevím, jestli ho zavést ještě v prosinci nebo v lednu....zhlediska účetního (nejsem účetní) bych řekla, že by to v tom prosinci proběhnout mělo (ale bude v tom určitě víc účetních hledisek...). Nebo si fakt můžu vybrat? :? Jak to máte vy? Dáme do směrnice pozn., že se TZ zavede nejdéle v měsíci následujícím po ukončení prací a předání protokolu...a bude to v pořádku?
Děkuji předem a přeji příjemný zbytek pracovního dne......
AlenaK.
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 30. dub 2010 9:01:55

Re: "Kdy" provést TZ?

Příspěvekod Dája2 » stř 12. led 2011 13:05:15

Aleno, asi máte směrnici, kdy zavádíte majetek do evidence a začínáte odepisovat. I technické zhodnocení se musí řídit touto směrnicí. Já si myslím, že majetek by se měl zavádět do evidence v měsíci, kdy byl dokončen a uveden do provozu a odpisování jsme kdysi měli od měsíce následujícího, nyní nám zřizovatel nařídil v měsíci uvedení do provozu. Nevím, jestli na to je nějaký předpis.
Nevíte, který § upravuje to v měsíci následujícím?
Dája2
 
Příspěvky: 619
Registrován: čtv 07. říj 2010 12:41:14

Re: "Kdy" provést TZ?

Příspěvekod AlenaK. » stř 12. led 2011 14:52:35

Dájo,