plastová okna

evidence operativní, podrozvahová, inventarizace, software

plastová okna

Příspěvekod j.novotna » ned 19. pro 2010 20:42:27

Dobrý den,
prosím poraďte, škola, kam jsem nastoupila, měnila koncem loňského roku okna za plastová. Při kontrole bylo zjištěno (bohužel), že jsou účtována, ale že škola je nezapsala do majetku, čili, že nevytvořila inventární kartu. (Nutno ji vytvořit). Já se prosím ptám, je možné okna brát jako technické zhodnocení budovy a jejich celk. částku pouze přičíst ke stávající částce budovy? (tedy to bude na účtě 021). A napsat do karty do doplňk. ifo, že se částka budovy navýšila o cenu plast. oken? (Pí účetní říká, že od začátku byla okna brána jako investice). Protože pokud bych vytvořila samotnou kartu pro plastová okna, pak už je to přece samostat. movitý majetek a ten je veden na účtě 022? (Nejsem účetní, jsem hospodářka). Moc děkuji.
j.novotna
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob 04. zář 2010 16:45:51

Re: plastová okna

Příspěvekod DanaS » ned 19. pro 2010 21:18:48

Taky nejsem účetní, ale hospodářka, ale mám za to, že výměna oken může být jako oprava nebo při změně parametrů jako technické zhodnocení. Jakým způsobem máte na dokladu označeno. Jako samostatná položka určitě ne.
DanaS
 
Příspěvky: 244
Registrován: ned 30. kvě 2010 21:08:20

Re: plastová okna

Příspěvekod Dája2 » pon 20. pro 2010 9:09:33

Já zase nejsem hospodářka, ale bývalá účetní :). A Vaše účetní i kontrola by měli mít trochu prostudovaný pokyn D-300, kde ve vysvětlivce k § 33 zákona o daních z příjmů je napsáno:
Za změnu technických parametrů podle zákona se nepovažuje jen samotná záměna použitého materiálu, a to i v případě výměny oken s dřevěným rámem za okna s rámem plastovým, pokud zůstanou zachovány původní rozměry oken a počet vrstev skel oken.