Z metodického výkladu k odměňování pedagogů......
PŘÍKLAD:
Učitelka mateřské školy v 9. platové třídě dosáhla vysokoškolského vzdělání v bakalářském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů mateřské školy (nebo v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku). Z předložených dokladů – bakalářský diplom a bakalářská státní závěrečná zkouška vyplývá, že dosáhla vysokoškolského vzdělání dne 5. června 2010. Předtím získala střední vzdělání s maturitní zkouškou a má určitý počet let započitatelné praxe. Ke dni 5. června 2010 připočítá zaměstnavatel této učitelce dva roky, které jí byly dříve odečteny.
Dojde-li v důsledku dosažení vyššího stupně vzdělání a připočítáním let současně k nároku na zařazení do vyššího platového stupně, nastává postup do vyššího platového stupně v uvedeném příkladu k 1. červnu 2010. V ustanovení § 4 odst. 10 NV č. 564/2006 Sb. je uvedeno, že platový tarif ve vyšším platovém stupni náleží zaměstnanci od prvého dne kalendářního měsíce, ve kterém dosáhl stanovené délky započitatelné praxe pro příslušný platový stupeň v přílohách k NV.
Z toho plyne, že se jí třída měnit nemusí, jak píše witty, ale "poposkočí" třeba v platovém stupni