zkusím napsat, jak to vidím já, ač absolutně nevím, zda to takto detailně vůbec nějaký zákon řeší.
vaše organizace je financována ze státních peněz, což jsou samozřejmě v přeneseném slova smyslu peníze nás všech. nicméně svou informační povinnost plníte ve výroční zprávě, ta je veřejně přístupná a obsahuje vše, kromě osobních údajů. když si vezmu nějaké proběhlé kauzy, tak ve chvíli, kdy někdo z veřejnosti žádal informace od úřadu, musel si podat žádost a v nějaké lhůtě se informace dozvěděl, otázka je, v jakém rozsahu. veřejně činné osoby musí více odkrýt své karty než "obyčejný" zaměstnanec.
ve firmě se z provozních důvodů běžně takové informace poskytují osobám, které je potřebují k výkonu své práce, třeba ke schválení výdajů. pokud má o tyto informace někdo zájem jen tak "ze zvědavosti", aniž by uvedl důvod, nechala bych rozhodnout vedení organizace, resp. pokud nemáte mluvčího, měl by to být ředitel nebo zástupce. určitě ne ekonom nebo účetní. když to dotáhnu do absurdity, mohlo by to dojít třeba k otázce, kolik dostal odměnu ten a ten, když ji přece dostal ze státních peněz....a to sama vidíte, že je nesmysl. v případě tarifů je tabulka veřejně známá, v případě nenárokových složek platu by měla platit a měla by být zveřejněna kritéria, za kterých se vyplácí. ale jednotlivá výše už by veřejná být neměla a není.
jak píšu, je to celé jen má úvaha, možná to má někdo legislativně více vychytané a přidá se k diskuzi.
ještě mi to pro odlehčení připomnělo jeden hezký vtip:
"pane řediteli, chtěl bych, abyste mi zvýšil plat"
"bohužel, ale plat vám nezvýším, nemám důvod"
" dobře, tak já teď půjdu na dílnu a všem řeknu, že jste mi ho zvýšil" ....