Tak si čtu § 313 ZP, kde se píše:
Při skončení PP, DPP nebo DPČ je zaměstnavatel povinen vydat zaměstnanci potvrzení o zaměstnání a uvést v něm
a) údaje o zaměstnání, zda se jednalo a PP, DPP nebo DPČ a o době jejich trvání
b) druh konaných prací
c) dosaženou kvalifikaci
d) odpracovanou dobu a další skutečnosti rozhodné pro dosažení nevýše přípustné expoziční doby
e) zda ze zaměstnancovy mzdy jsou prováděny srážky, v čí prospěch, jak vysoká je pohledávka...... atd.
Podle mě je na potvrzení o zaměstnání nejpodstatnější bod e) a napadá mě, že bychom po našich dohodářích ten zápočťák měli chtít i my při nástupu - co když má ten člověk exekuci? - jak nám doloží, že nemá? Zápočťákem ze svého hlavního zaměstnání a dají mu ho vůbec, když neskončil pracovní poměr? Těžko.
Nebo bude stačit potvrzení, čestné prohlášení, že nemá žádné pohledávky? Řešil jste to někdo u dohod? To jsou samé komplikace.... zatím jsme to po nikom nechtěli