od hortma » pát 06. led 2012 15:07:50
U nás platíme i hodiny přípravy.
Nedávno jsem byla na školení pana Valenty a ten zdůrazňoval, že musíme do celkového počtu u DPP počítat i dobu přípravy, protože jinak by se mohl překročit limit hodin u DPP.
Něco málo z tohoto školení:
U pedagogického pracovníka se rozsah hodin počítá stejným způsobem, jako v pracovní smlouvě. Vycházíme tedy z potřeby počtu hodin přímé pedagogické činnosti a z nich dojdeme k celkovému počtu hodin týdně. Z tohoto údaje pak podle počtu týdnů trvání pracovněprávního vztahu snadno dojdeme k celkovému počtu hodin v rámci DPP, resp. snadno zjistíme, na jakou max. dobu můžeme (při omezení 300 hodin ročně) tohoto pedagoga zaměstnávat na DPP.
Příklad: Jestliže uzavřeme DPP s učitelem na pouhé 4 vyučovací hodiny týdně, je výpočet následující:
4 : 22 = 0,18 0,18 x 40 = 7,2 300 : 7,2 = 41,7
Z našeho výpočtu vyplývá: při 4 vyučovacích hodinách týdně činí celková týdenní pracovní doba 7,2 hod. týdně. Při tomto počtu hodin můžeme na DPP zaměstnávat učitele až 41 týdnů v roce, protože 41 x 7,2 = 295, ale 42 x 7,2 = 302.
1. Za výkon sjednané práce poskytne zaměstnavatel zaměstnanci odměnu ve výši ………………. Kč za každou hodinu práce podle této dohody.
Odměna po odečtení daně z příjmu bude zasílána na účet v pravidelném výplatním termínu zaměstnavatele na účet zaměstnance: ………………../…..
Tato „hodinová“ sazba musí být stanovena tak, aby násobena celkovým počtem hodin sjednané týdenní pracovní doby dala úplnou výši odměny za veškerou práci, tj. jak za výkon přímé pedagogické činnosti, tak i za výkon prací souvisejících. Jinými slovy hodinovou sazbu je třeba násobit (v našem příkladě) číslem 7,2 a nikoliv jen 4).
Výše odměny za 1 hodinu práce nesmí být nižší, než minimální mzda (48,10 Kč/hod.) a současně musí respektovat zásadu „za stejnou práci stejná odměna“ – tedy musí přibližně korespondovat s hodinovým výdělkem učitele v pracovním poměru.