od BLANKALUKE » úte 11. kvě 2010 15:48:43
Dobrý den,
již jsme účtovali 1 velký ESF projekt a dokonce jsme měli i finanční kontrolu.
Pokud se něco nezměnilo, tak by mělo stačit následující.
1. všechny výdaje a výnosy vztahující se k projektu jsme účtovali na středisko ESF. Jsem přesvědčena, že není nutné rozlišovat speciální analytiku, pokud jste schopna náklady vytisknout dle středisek. Záleží na tom, jaký máte systém účetnictví - rozlišování analytik.
eď máme program, který nám účtuje na střediska i rozvahové účty, ale nikdo to nikdy po mě nechtěl. Takže mohu vytisknout obratovku i podle střediska. Určitě bych si udělala zvlášť analytiku na rozvahový účet faktur přijatých a vydaných, bankovního účtu a pokladny.(viz bod 3-kvůli kontrole konečných stavů)
2. Všechny doklady jsme museli mít označeny účelovým nebo jiným číselným znakem projektu, který byl uveden ve smlouvě. To vše kvůli nezaměnitelnosti.
3. Zavedla bych pro faktury zvlášť číselnou řadu a pokladnu bych taky zavedla speciálně pro ESF. (nevím zda vedení pokladny je možné)
4. Bankovní účet jsme měli pro ESF taky zvlášť. Ve chvíli kdy jsem čerpala finance z naší hlavní pokladny, tak jsme převedla stejnou částku z provozního účtu na účet ESF (neměli jsme zvlášť pokladnu, myslím, že to nešlo)
5. FU kontroloval, zda nám sedí zůstatek bankovního účtu ESF na čerpání dle dokladů.
Snad Vám to pomohlo.
Moje zkušenost je, že poskytovatel podpory má kolikrát nesmyslné požadavky, na které finanční úřad vůbec nehledí, např. psaní cestovních příkazů pro výplatu jízdného účastníkům kurzů, kteří nebyli v pracovním poměru s námi. Totální blbost, ale kvůli uznání nákladů na proplacené jízdného jsme to dělali. Fu ještě kontroloval, zda jsme splnili všechny závazné ukazatele.
Krásný den.