Stránka 1 z 2

tablety do škol

PříspěvekNapsal: úte 07. říj 2014 9:59:38
od refi
mám dotaz ... škola je jako partner v projektu, který dotlačil tablety do škol ... máte ho také někdo? vzhledem k tomu, že jsou se zaměstnanci školy sepsány dpč, dodavatel tabletů chce, aby se výplata posílala za tyto dpč na účty zvlášť odděleně od běžné výplaty zaměstnance. setkali jste se s tím? a jak jste to řešili nebo řešíte? :crazy: :)

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: úte 07. říj 2014 11:21:36
od KateřinaK
Asi máme tentýž projekt, odměnu za první měsíc jsem poslala současně s běžnou výplatou. O oddělení nic nevím.

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: stř 08. říj 2014 15:40:20
od witty
Teď jsem zjistila, že v tom pojedeme taky - jakpak se asi zjistí, kolik z úhrnu čistého příjmu je na tu dpč? Když se zaokrouhluje základ pro daň, nemluvě o tom, jestli by se měla rozpočítávat sleva na dani, daňové bonusy.... je to blbost. A třeba taky někdo nemá účet (nebo bojkotuje bezhotovostní převod) a bere výplatu v hotovosti... To zas někoho nahoře něco napadlo :gmad:

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: čtv 09. říj 2014 9:16:37
od KateřinaK
No, zjistit by se to dalo. Ve Vemě by šlo vytvořit nové středisko, kde by se oddělily DPČ a s nimi související SP a ZP. Pokud ale bude na DPČ více pracovníků, tak potom jsou nějaké informace na výplatním lístku (používám položkový).

V souvislosti s tímto projektem mám také pár otázek:
Projekt začal, v září už šlo něco do výplat, peníze samozřejmě nemáme. Jak se postupuje účetně - mohu již teď vytvořit a používat analytiku pro projekt a středisko pro oddělení výplat nebo prozatím účtovat na analytiku provozu a po přijetí peněz přeúčtovat?
Jakým způsobem nejlépe splnit požadavek na "oddělenou účetní evidenci všech účetních případů"? Samozřejmě vytvořím AU, ale mít i oddělené číselné řady účetních dokladů?

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: čtv 09. říj 2014 11:58:17
od refi
ve vemě nové pracoviště a položkový VL je základ, ale jak chcete vyčíslit čistou mzdu za dohodu, když zaměstnanec má k tomu běžné zaměstnání a např. daň se nepočítá podle druhu PPV, ale za osobu, nebo-li rodné číslo. a pak ještě tu částku, kterou bych hypoteticky vyčlenila, bych měla ručně vzít z příkazu k úhradě, kde mu má odcházet celková výplata a vytvořit pro to nový příkaz k úhradě?? docela psycho bych řekla :rofl: :yahoo: :crazy: :? (málo smajlíků)

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: čtv 09. říj 2014 14:50:43
od witty
přeposlání určité částky na jiný účet by nebyl takový problém - účet zadat do Bankovních účtů a patřičný obolus dát v jednorázových srážkách třeba kódem 38 na toto číslo účtu (každý měsíc), ale dopočítat se čistého za DPČ při souběhu několika poměrů a dohod (já mám celkem běžně u zaměstnanců 3 a více činností), na to bude třeba nějaká "metodika" zeshora :D
Ten, koho ta pitomost napadla, nemá páru jak to prakticky funguje. Nemluvě o tom, že zaměstnanec má třeba jen jeden účet a nebude si kvůli pár korunám z projektu zakládat další účet.

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: čtv 09. říj 2014 15:13:13
od refi
witty, ono je to ještě pikantnější, protože oni nepíšou, že má mít jiný účet, ale že na jeho účet má jít odměna z dpč ODDĚLENĚ od ostatní mzdy |:-(| :D aby z bankovního výpisu bylo poznat, kolik bylo za dpč :o

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: čtv 09. říj 2014 19:03:40
od hanna
Děvčata, zákon o dani jasně říká, že veškerý příjem zaměstnance ze všech pracovně právních vztahů u jednoho zaměstnavatele tvoří jeden daňový základ, nelze vůbec vyčíslit samostatný čistý příjem z každého jednoho PPV. Když jsem dělala mzdy u jedné obce, měli tam program, kde každý PPV byl odesílán zvlášť, tzn. zaměstnanec měl PS a dvě dohody, a na účet mu šly tři částky samostatně, ale daň byla sražena souhrnně jen u prac. poměru. Takže správná čistá mzda z jednotlivých PPV to nebyla. Domnívám se, že ti co to takhle chtějí, vůbec nemají páru o tom, jak se zdaňuje příjem zaměstnance a myslí jen na to, aby se jim to dobře kontrolovalo. V tom případě by bylo dobré jim doporučit konzultaci na MF. Možná by nebylo od věci, kdybyste některá poslala na MF (nebo Finanční správu) dotaz jak to udělat, když to po vás poskytovatel dotace žádá. Podle současného daňového zákona to prostě nelze. :bye: :o :!: :idea:

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: čtv 09. říj 2014 22:01:13
od Dahab
Zdravím a taky jsme v projektu kvůli tabletům, taky jsme si museli do konce srpna zřídit zvláštní účet - zatím peníze na něm nejsou, ale bankovní poplatky za vedení dalšího účtu nám už spořitelna účtuje, dohodu má ředitel od 1.10. do 31.7. příštího roku, ale ještě žádnou metodiku nemám v ruce, vlastně oficiálně nevím vůbec nic. Neoficiálně jsem si něco o projektu zjistila u zřizovatele a ostatních kolegyň. Docela smutné, když mám o tom účtovat. Kromě toho, že jsem se zúčastnila zřízení účtu, tak jsem ještě posílala doporučeně dohodu ředitele školy - ta mi vyrazila dech a to je vše. Z celých slavných projektů mám po této zkušenosti pocit, že se naši šéfové hodně rychle zorientovali jak přijít k penězům a vidím to tak, že projekt = hmotná zainteresovanost ŘŠ. My vše kolem projektů odedřeme, většinou zdarma a někdo se na projektu pěkně nabalí a slízne smetanu jaký je úžasný manažer a jak umí pro školu vše zařídit. :bye:

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: pát 10. říj 2014 6:42:52
od Kim
Myslíte výzvu 51? Jestli ano, tak v té taky jedem. Teď v úterý jsem byla na školení k tomuto projektu.
Na poplatky před začátkem projektu jsem se taky ptala, tak pokud by byl zájem o odpověď a vyjádření , můžu poskytnout :bye:

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: pát 10. říj 2014 6:49:19
od Kim
Jinak k financování - nám bylo sděleno, že financování probíhá přednostně z projektového účtu (faktury) , ale v odůvodněných případech (mzdy) lze výdaje hradit i z provozního účtu a tyto výdaje pak refundovat z účtu projektového.
Totéž o pokladně: jedna možnost zřídit si projektovou pokladnu, druhá možnost nezřizovat projektovou, používat provozní a výdaje pak refundovat

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: pát 10. říj 2014 8:30:47
od refi
Dahab píše:Zdravím a taky jsme v projektu kvůli tabletům, taky jsme si museli do konce srpna zřídit zvláštní účet - zatím peníze na něm nejsou, ale bankovní poplatky za vedení dalšího účtu nám už spořitelna účtuje, dohodu má ředitel od 1.10. do 31.7. příštího roku, ale ještě žádnou metodiku nemám v ruce, vlastně oficiálně nevím vůbec nic. Neoficiálně jsem si něco o projektu zjistila u zřizovatele a ostatních kolegyň. Docela smutné, když mám o tom účtovat. Kromě toho, že jsem se zúčastnila zřízení účtu, tak jsem ještě posílala doporučeně dohodu ředitele školy - ta mi vyrazila dech a to je vše. Z celých slavných projektů mám po této zkušenosti pocit, že se naši šéfové hodně rychle zorientovali jak přijít k penězům a vidím to tak, že projekt = hmotná zainteresovanost ŘŠ. My vše kolem projektů odedřeme, většinou zdarma a někdo se na projektu pěkně nabalí a slízne smetanu jaký je úžasný manažer a jak umí pro školu vše zařídit. :bye:


máte pravdu dahab ... když si vezmu, jakou odměnu má běžně účetní v jakýchkoliv projektech včetně tohoto a kolik práce s tím má, kolik hledání informací a nejistoty, jestli to dělá správně a přitom odměna účetní nesahá v tomto případě odměně ředitele(manažera) ani na paty ....

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: pát 10. říj 2014 8:58:51
od witty
Gratuluji těm, kdo z projektů mají aspoň nějaké drobné, my s účetní jsme neviděly za to piplání s projekty ani korunu už minimálně 5 let, a to tu máme projektů jak nastláno :-(
Tomu říkám demotivace.
A jak píše Dahab o hmotné zainteresovanosti ředitelů - mluvíte mi z duše... o projektech vědí pendrek, ale skoro ve všech jsou hlavními manažery.

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: ned 12. říj 2014 10:42:55
od KateřinaK
Mohl by mi prosím někdo poradit, jestli má tento projekt nějaký účelový znak? Přesný název zní „Podpora interaktivity ve výuce pomocí ICT nástrojů“, reg. č. CZ.1.07/1.3.00/51.0033 financovaného v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Děkuji

Re: tablety do škol

PříspěvekNapsal: stř 17. pro 2014 9:02:07
od Tucapy200
Dobrý den,dnes mi přišli peníze na tablety. Jak účtujete?