další, co jsem našla
:
Dobrý den, jsme PO zřízená ÚSC a jelikož tvoříme rozpočet FKSP, potřebovala bych vědět, zda skutečně platí, že od 1.1.2018 je možné zaplatit zaměstnancům z FKSP pouze masáže poskytnuté zdravotnickým zařízením, které je evidováno v Národním registru poskytovatelů zdravotnických služeb a pokud sjednáme masáže u fyzické osoby, která toto provádí pouze na základě živnostenského oprávnění nepůjde o příjem osvobozený od daně? A v souvislosti s tímto - je možné hradit např. zdravotní cvičení, saunu, rehabilitaci, welness, fyzioterapii nehrazenou ze zdravotního pojištění?
Musíme rozlišovat dvě věci - vyhláška FKSP rozhodně umožňuje hrazení masáží v plném rozsahu z FKSP - je v zásadě jedno, kdo je dělá. Stejně tak nejsou problémy s nejrůznějšími cvičeními ... - klidně to z FKSP dávejme.
Co je ale problém je otázka daně z příjmů ze závislé činnosti - zda to splňuje osvobození podle §6 odst. 9 zákona o dani z příjmů- tedy zda to nemáme přidanit do výplaty (tady připomínám, že situace, že něco jde uhradit z FKSP, ale má se přidanit do výplaty jsou celkem normální - například v případě peněžních darů ..., nepeněžních darů nad 2 tis. kč ...).
No a problém masáží by byl pod §6 odst. 9 písm, d) bod 1. - a tady se objevuje podmínka, že je to od "zdravotnického zařízení" (jen poznamenávám, že byť je tady změna zákona, tak ta podmínka zdravotnického zařízení byla i před novelou). Takže problém nám nastává s poskytovateli masérských služeb, kteří nemají status zdravotnického zařízení - z FKSP to jde, ale nejsem schopen dovodit, že se to u zaměstnance nemá přidanit.
Jinak ty další věci které uvádíte - tam jde o to, zda jste schopni říci, že je to pod bodem 2. a 3 toho písmena d) - tedy ve Vašem případě použití sportovních a tělovýchovných zařízení - pokud ano, tak zaměstnanci nepřidaníme.
Jinak si nemyslím, že bylo cílem zákonodárce ty masáže nějak vyčlenit k dodanění, ale nějak to tak nakonec vyšlo, že při striktním výkladu vzniká tento problém.