"neexistují už souhrnné doklady"

účtování, závěrky, vzory a opravy vnitřních i jiných dokladů

"neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod kratochvíle » pon 05. dub 2010 16:16:49

Dobrý den, reaguji na příspěvek Drahuš ze 14.3.2010, která si přinesla ze školení, že již neexistují souhrnné doklady, a tak je třeba účtovat denně bankovní výpisy. Prosím Vás, kde se to píše? To je pro mě hrůza, jsem externí účetní, výpis dostanu cca k 10. následujícího měsíce. To bych musela na každou platbu vytvářet svůj účetní doklad s dvěma položkami! Účtujete také někdo celý bankovní výpis najednou k datu posledního v měsíci? To budu účtovat výpis dva dny!
kratochvíle
 
Příspěvky: 154
Registrován: pon 22. úno 2010 23:38:31

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Terina » pon 05. dub 2010 17:36:06

Bohužel Vás nepotěším. Nám říkali na školení to samé. Účtovat je nyní povoleno jedině denně.
Terina
 
Příspěvky: 322
Registrován: úte 09. úno 2010 11:16:05

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod kratochvíle » pon 05. dub 2010 21:27:35

Takže vytváříte účetní doklad "hromadný" za den? Nebo např. při výplatách každého člověka zvlášť 331/241?
kratochvíle
 
Příspěvky: 154
Registrován: pon 22. úno 2010 23:38:31

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Lenka326 » úte 06. dub 2010 7:50:35

Omlouvám se, ale nerozumím tomu. Jsem také externí účetní, bankovní výpis je jeden za celý měsíc. Ale i dříve jsem účtovala bankovní pohyby až poté, co se mi dostal výpis do rukou, ale s aktuálními daty bankovních pohybů, co pohyb, to jeden bankovní doklad. Tzn., že v den odeslání výplaty mzdy jsem vytvořila třeba i 40 bankovních dokladů pro 40 zaměstnaců - 331/241. Nevím o jakých souhrnných dokladech píšete (nepoužívám Gordic). Děkuji za vysvětlení.
Lenka326
 
Příspěvky: 32
Registrován: pon 01. úno 2010 11:23:02

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Terina » úte 06. dub 2010 8:04:34

Všechno účtuji po jednotlivých položkách, jedině zasílané mzdy účtuji jednou částkou (místo 80 lidí) - souhrnně ovšem v jednom dnu (stejně jako odvody - účtuji souhrnně za celou organizaci ne za každého jednotlivce). Důležité je to, aby například příjem v pokladně, který byl proveden 2. dubna nebyl zaúčtován až 10. Zkrátka je povinnost účtovat po dnech. To znamená, že den, který je uveden na bankovním výpisu musí být uveden i v účetnictví.
Terina
 
Příspěvky: 322
Registrován: úte 09. úno 2010 11:16:05

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod kratochvíle » čtv 08. dub 2010 9:28:41

Všechny doklady účtuji s datem, se kterým jsou vydány - faktury v den uskutečnění plnění, pokladna v den pohybu atd. Jen bankovní výpis za měsíc březen má datum např. 3.4.2010, tak ho účtuji celý ke dni 31.3.2010. Nechce se mi to měnit, můžete mi prosím napsat, podle jakého nařízení, paragrafu... to nelze? Musím zadávat každý SU zvlášť, znamenalo by to pro mě účtovat mnohanásobný počet účetních dokladů navíc, změny číselných řad, změnu směrnice apod.
kratochvíle
 
Příspěvky: 154
Registrován: pon 22. úno 2010 23:38:31

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod čenka » čtv 08. dub 2010 10:34:09

Přihodím jeden "slaboduchý" dotaz: s jakým datem účtujete faktury došlé? Já mám datum účetního případu den, kdy mi faktura přistála na stole a datum vystavení je prostě datum, který má na faktuře dodavatel...
čenka
 
Příspěvky: 107
Registrován: úte 16. úno 2010 8:52:33

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Kim » čtv 08. dub 2010 11:58:53

Já také účtuji: den účetního dokladu = den, kdy mi byla doručena faktura. K souhrným dokladům..já účtuju tak pokladnu, davaji mi vyúčtování pokladen z jednotlivých zařízení až k poslednímu v měsíci. Já byla na školení - tedy na 2 a nikdo nic neříkal. Můžete napsat, dle jakého zákona, paragrafu atd. se to nemá smět? Díky
Uživatelský avatar
Kim
 
Příspěvky: 294
Registrován: úte 30. bře 2010 11:53:46
Bydliště: Karvinsko

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod kratochvíle » čtv 08. dub 2010 12:04:16

Faktury se asi správněji účtují dle data, kdy přistanou na stole, já ale zadávám datum "uskutečnění dodávky", snad to také není špatně.
kratochvíle
 
Příspěvky: 154
Registrován: pon 22. úno 2010 23:38:31

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Dája » čtv 08. dub 2010 12:31:29

Já mám GINIS. Tam zapisuji: datum doručení, datum uskutečnění ÚP, datum splatnosti. Za datum uskutečnění ÚP považuji datum zdanitelného plnění dodavatele. Do nákladů se mi účtuje v den UÚP, což má své výhody. Fa došlá např. v dubnu s datem UÚP 20.3. se mi zaúčtuje do nákladů 20.3. Myslím, že účtovat podle data "přistání na stole" není dobře.:bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Kim » čtv 08. dub 2010 13:18:49

K tomu účtování, je pěkné, že mi dojde faktura v dubnu a hodí mi ji to do března, ale když mám vhč a klíčuji náklady dle skutečnosti, pak v tom asi bude guláš. Při účtování datum úč.případu=den dojití faktury vyjedu náklady za první čtvrtletí- zadám masku 01.01.-31.03. a vyjedu náklady podle skupin , propočtu náklad na vhč např. podle skutečně odvařených obědů - . Přepočet dělám třeba 5.4. a to i tak nemám všechny faktury, tak ten zbytek počítám do klíčování nákladů následujícího období - jak jinak to dělat (?). Ale když mi dojde ta faktura 10.4. a bude zdan.plnění 20.3. tak toho uz se asi nedopoctu a někam spadne do března a do klíčování se už nedostane.
Uživatelský avatar
Kim
 
Příspěvky: 294
Registrován: úte 30. bře 2010 11:53:46
Bydliště: Karvinsko

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Dája » čtv 08. dub 2010 13:49:27

Kim - asi to vidím jako Hurvínek válku - já nedělám DPH. :bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod kratochvíle » ned 11. dub 2010 22:05:10

Účtuji jako Dája, právě kvůli zařazení do správného období podle toho, kdy se věc uskutečnila. Ale stále nevím, podle jakého nařízení tedy musím bankovní doklad rozúčtovat na mnoho a mnoho dokladů podle dní. Přesný datum úhrady faktur uvádím v knize faktur. Prosím o radu.
kratochvíle
 
Příspěvky: 154
Registrován: pon 22. úno 2010 23:38:31

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Dája » pon 12. dub 2010 7:43:02

Zákon o účetnictví - v platném znění od 1.1.2010 doplnil do § 13 - viz červeně.
(2) Hlavní kniha zahrnuje syntetické účty podle účtového rozvrhu, které obsahují minimálně tyto informace:
a) zůstatky účtů ke dni, k němuž se otevírá hlavní kniha,
b) souhrnné obraty strany Má dáti a Dal účtů, alespoň za kalendářní měsíc; vybrané účetní jednotky uvádějí souhrnné obraty denně,
c) zůstatky účtů ke dni, ke kterému se sestavuje účetní závěrka.
Dostalo se nám té cti |:-(| , že jsme byli vybráni. A to je ten důvod, proč se musí účtovat denně. Jinak mi to nedělá problém, protože jsem vždy účtovala denně. Ale nevím si rady s pokladnou drobného vydání, kdy zásobovačka má zálohu 6 tis. Kč, které vyúčtovává až potřebuje nové peníze. :? :bye:
Dája
 
Příspěvky: 634
Registrován: čtv 23. dub 2009 11:28:01

Re: "neexistují už souhrnné doklady"

Příspěvekod Kim » pon 12. dub 2010 10:25:59

No právě, já taky přidělím ostatním zařízením pod námi hotovost do pokladny a vyúčtuji mi to na konci měsíce. Zaúčtuji souhrně. To samé spotřeba potravin, přehled mi dá vedoucí na konci měsíce - spotřeba potravin, provařenost. To taky účtujete denně?
Uživatelský avatar
Kim
 
Příspěvky: 294
Registrován: úte 30. bře 2010 11:53:46
Bydliště: Karvinsko

Další

Zpět na Účtování, vnitřní doklady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků