zpráva o hospodaření

účtování, závěrky, vzory a opravy vnitřních i jiných dokladů

zpráva o hospodaření

Příspěvekod refi » čtv 04. úno 2010 10:08:14

protože se ji chystám letos celou předělat, aby byla graficky zajímavější, zajímalo by mě, jak je to u vás - jestli ji zpracováváte vy samy (sami), jestli ji děláte ve wordu nebo v excelu nebo v nějaké šabloně, jestli s ní pak seznamujete všechny zaměstnance školy - třeba na nějaké poradě ve sborovně, třeba i formou nějaké prezentace, jestli v ní máte i fotky, grafy atd. no prostě jak to máte u vás :)

jinak u nás je nazvaná: Zpráva o činnosti a plnění úkolů za rok xxxx.
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3365
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod hanna » čtv 04. úno 2010 10:52:38

Já se taky chystám, že už bych měla začít. My dostáváme od zřizovatele šablonu na textovou část a podle stanovené osnovy - bodů - doplňujeme vlastní komentáře ke každému bodu. A pak ještě spoustu tabulek, které rovněž vyplňujeme. V podstatě tabulky v exelu jsou pak okomentované v textu zprávy. Nevymýšlíme si formát sami. Musíme postupovat podle pokynů zřizovatele -ZK- zkrátka má to jednotné od všech svých oveček.
hanna
 
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12. bře 2009 6:58:06

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod Dahab » čtv 04. úno 2010 10:59:25

U nás je to taky tak, že postupujeme podle pokynů zřizovatele. U nás se to jmenuje Rozbor hospodaření k ... /30.6. nebo 31.12. příslušného roku/. Zřizovatel vydal opatření k rozborům hospodaření pro zřizovatné PO a podle toho musíme postupovat. Je zde vše jasně dané, od úvodu až po návrh rozdělení hospodářského výsledku. Navíc je vše rozděleno na část hospodaření se státním rozpočtem a s rozpočtem zřizovatele. K tomu následuje 18-20 tabulek v exelu. :x Ne úplně všechny se nás týkají, ale ty co se nás týkají, tak ty stačí, nemám je ráda. Ono totiž ty tabulky se hlavně týkají těch organizací, kde z prostředků zřizovatele jsou placeni i pracovníci, takže školy s tím vyplňováním mají trochu problém, jsou tam předvolené výpočty a pak se to seká. Ale na ekonomickém odboru nám řekli, že za r. 2009 to ještě musíme vydržet. Tak uvidíme jestli bude změna v r.2010. :bye:
Uživatelský avatar
Dahab
 
Příspěvky: 373
Registrován: stř 04. bře 2009 21:29:59

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod růženka » úte 09. úno 2010 1:01:03

Já to dělám stejně jako Hanna. Spousta tabulek v excelu a komentáře. Zabere mi to spoustu času a nervů a pan ředitel je potom hrozně unavený, když to má všechno podepsat. Říká tomu "tabulková smršť ". :D
růženka
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte 03. bře 2009 21:21:23

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod markytka » úte 09. úno 2010 8:10:07

Prosím, nedal by se sem vložit nějaký vzor?? :?
markytka
 
Příspěvky: 176
Registrován: úte 03. bře 2009 8:00:25

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod Martinka » stř 10. úno 2010 15:02:03

Taky by se mi nějaký vzor hodil, od zřizovatele nemám určeno. Děkuji předem
Martinka
 
Příspěvky: 50
Registrován: pát 06. bře 2009 12:25:17

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod refi » stř 10. úno 2010 15:12:38

můžu vám sem zkopírovat osnovu zprávy o hospodaření, jak nám ji stanovil kraj. grafická úprava už je na nás, letos si hraju hodně s grafy, protože jsou názornější, než jen tabulky. takže to už je na každém, s jakým provedením si dá tu práci, ale základ musíme mít u nás všichni stejný.

Osnova rozborů hospodaření škol a školských zařízení zřizovaných krajem za rok 20xx

A)      Základní údaje o organizaci (název, sídlo školy, odloučené pracoviště, stručné informace o zaměření školy či školského zařízení, organizační struktuře,
složení studijních, učebních či zájmových oborů, údaje o počtech žáků a zaměstnanců)
B)      Rozbor hospodaření – náklady, výnosy, doplňková činnost, výsledek hospodaření
1.      výnosy – rozpis závazných ukazatelů od zřizovatele a výčet dalších dotací, které byly organizaci poskytnuty, v členění dle jednotlivých poskytovatelů a
účelu použití, rozbor příjmů z vlastní činnosti vč. hodnocení možnosti jejich opakování a vývoje jejich výše v dalších letech (komentář k vývojovým
ukazatelům a indexům v tabulce č. 1)
2.      náklady – analýza čerpání prostředků hodnoceného roku, zaměření na položky, které se významně podílely na celkové výši výdajů (přímé náklady,
provozní výdaje – energie, opravy, služby, materiálové náklady), hodnocení alespoň meziročního vývoje jednotlivých nákladů (komentář k vývojovým
ukazatelům a indexům v tabulce č. 2)
3.      doplňková činnost – okruh jednotlivých činností v návaznosti na zřizovací listinu, rozpis jednotlivých nákladů a výnosy, hodnocení přínosu doplňkové
činnosti pro organizaci vč. možnosti jejich opakování a vývoje výše v dalších letech
4.      výsledek hospodaření - rozbor výsledku hospodaření v hlavní a doplňkové činnosti, návrh na rozdělení výsledku hospodaření do peněžních fondů
organizace
C)      Vyhodnocení čerpání účelových prostředků
1.      účelové dotace ze státního rozpočtu – rozpis účelových dotací poskytnutých ze státního rozpočtu v členění podle jednotlivých účelových znaků,
vyhodnocení jejich čerpání, okolnosti, které měly vliv na výši jejich čerpání, případné odchylky skutečného čerpání od rozpočtovaných ukazatelů,
skutečnosti ovlivňující jednotkové výkony ve sledovaném roce, informace o případné výši nedočerpaných prostředků a důvodech jejich nevyčerpání
2.      mzdové náklady a zaměstnanci, průměrný plat
3.      účelové dotace z rozpočtu zřizovatele – rozpis účelových dotací poskytnutých z rozpočtu zřizovatele v členění dle jednotlivých účelových znaků,
vyhodnocení jejich čerpání, informace o případné výši nedočerpaných prostředků a důvodech jejich nevyčerpání
D)      Peněžní fondy, jejich krytí a zapojení do hospodaření v daném roce – údaje o stavech, tvorbě, čerpání jednotlivých peněžních fondů (fond odměn,
rezervní fond, FKSP, investiční fond)
E)      Závodní stravování zaměstnanců organizace – způsob zajištění stravování (vlastní/náhradním způsobem – informace o uzavřené smlouvě o závodním
stravování), kalkulace výše stravného a vyčíslení jednotlivých nákladů (cena oběda, náklady organizace, příspěvek z FKSP, náklady hrazené strávníkem),
způsob zajištění závodního stravování v době prázdnin
F)      Péče o spravovaný majetek
1.      informace o nemovitém majetku ve správě organizace (počet budov dle zřizovací listiny)
2.      informace o investiční činnosti, provedených opravách a údržbě na majetku za hodnocený rok
3.      informace o pojištění majetku a o případných pojistných událostech
4.      informace o inventarizaci majetku vč. zápisu inventarizační komise
5.      informace o případných pronájmech svěřeného nemovitého majetku v návaznosti na přílohu „Evidence nájemních smluv a smluv o výpůjčce“, u
pronájmů delších než 1 rok informaci o souhlasu zřizovatele, srovnání výše cen s cenou v místě obvyklou
G)      Pohledávky a závazky organizace
1.      pohledávky – celkový objem pohledávek v návaznosti na účetní výkazy, rozpis a vyčíslení nejvýznamnějších položek, vyhodnocení pohledávek po lhůtě
splatnosti, příčiny jejich vzniku a návrh řešení, komentář a jmenovitý rozpis dlužníků u pohledávek starších 1 roku v návaznosti na tabulku č. 6 a 6a
2.      závazky – celkový objem závazků v návaznosti na účetní výkazy, rozpis a vyčíslení nejvýznamnějších položek
H)      Výsledky kontrol (dle čl. 14 odst. 6 Zásad vztahů orgánů kraje k PO), informace o dalších kontrolách, které v organizaci proběhly v roce 200x
I)        Údaj o projednání školskou radou a seznámení zaměstnanců se zprávou o činnosti a plnění úkolů příspěvkové organizace - nebo termín, kdy byla (bude)
zpráva předána školské radě k vyjádření (tato zpráva nepodléhá schválení školskou radou dle § 10 školského zákona),informace o termínu a způsobu
seznámení zaměstnanců příspěvkové organizace se  zprávou.
J)       Tabulková část (včetně účetních výkazů Úč OÚPO 3-02 Rozvaha, Úč OÚPO 4-02 Výkaz zisku a ztráty, Úč OÚPO 5-02 Příloha, výkazu rozboru plnění HV a
tabulek Evidence nájemních smluv a smluv o výpůjčce ).

Tabulková část k rozborům hospodaření škol a školských zařízení

Tabulka č. 1: Přehled výnosů z hlavní a doplňkové činnosti
Tabulka č. 2: Přehled nákladů z hlavní a doplňkové činnosti
Tabulka č. 3: Výsledek hospodaření z hlavní a doplňkové činnosti
Tabulka č. 4: Příspěvek na provoz
Tabulka č. 5: Krytí účtů peněžních fondů a závazků z vyúčtování mezd
Tabulka č. 6: Stav pohledávek po lhůtě splatnosti
Tabulka č. 6a: Stav pohledávek po lhůtě splatnosti - ošetřovné
Tabulka č. 7: Hospodaření s peněžními fondy
Tabulka č. 8: Spotřeba energií
Tabulka č. 9: Údaje o použití finančních prostředků poskytnutých v roce 20xx
Tabulka č. 10: Počet výkonů v roce 20xx
Tabulka č. 11: Ukazatele nákladovosti v roce 20xx

Účetní výkaz Úč OÚPO 3-02 Rozvaha
Účetní výkaz Úč OÚPO 4-02 Výkaz zisku a ztráty
Úč OÚPO 5-02 Příloha
Výkaz Rozbor plnění HV
Evidence nájemních smluv a smluv o výpůjčce
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3365
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod Dahab » stř 10. úno 2010 16:04:27

A pro úplnost přispěji taky svojí trochou do mlýna, tak jak to po nás vyžaduje zřizovatel podle metodického pokynu.
I. Základní údaje
- název organizace
- forma
- IČO
- hlavní předmět činnosti¨
- doplňková činnost
- organizační schéma /vedoucí pracovníci/
- kapacita všech středisek
- systém vedení účetnictví
II. Informace o pracovnících školy
III. Informace o rozpočtu školy /celkovém/
IV. Zúčtování se státním rozpočtem
- mzdy, dohody, ONIV, účelové dotace
V. Zúčtování s příspěvkem zřizovatele
- příjmy organizace
- výdaje organizace
VI. Majetek školy /stavy účtů k 1.1. a pak k 30.6. nebo 31.12./
VII. Vyhodnocení kontrol a úkolů
VIII. Doplňková činnost
IX. Rozdělení hospodářského výsledku
Dále následují povinné výkazy: rozvaha, výkaz zisku a ztráty, Příloha a pak následují tabulky, do kterých jen doplňujeme a ono se to samo načítá a kouše :mosking:
- roční rozpočet výnosů a nákladů
- plán podle středisek
- finanční fondy
- HV z celkové činnosti
- výnosy v hlavní činnosti
- náklady v hlavní činnosti
- HV z hlavní činnosti
- výnosy z vedlejší činnosti
- náklady z vedlejší činnosti
- hospodářský výsledek z vedlejší činnosti
- příjmy z pronájmů /vše podrobně rozepsané, kolik m2, na kolik týdnů, měsíců.... :?
- kapitálové výdaje a velké opravy
- přírůstky stálých aktiv
- zásoby a závazky po lhůtě splatnosti
- pohledávky po lhůtě splatnosti
- průměrný přepočtený stav pracovníků /pedagogy tato tabulka nebere/
- tuzemská a zrhraniční pracovní cesta
Uživatelský avatar
Dahab
 
Příspěvky: 373
Registrován: stř 04. bře 2009 21:29:59

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod Dahab » stř 10. úno 2010 16:07:42

pokračuju, protože už se mi to začalo kroutit i tady /i radímesi pozná, že píšu o :x
- rozúčtování nákladů podle jednotlivých účtů a podle zdroje financování
- hospodaření s finančními prostředky zřizovatele na provoz za příslušný rok
Toť vše! :yahoo:
Celkem je toho tak 17 stránek textu, proložených tabulkami týkající se textové části a zbytek jsou ty slavné tabulky, takže v konečném stavu je to středně silná knížka A4 k záživnému počtení. :thumbs up: :bye:
Uživatelský avatar
Dahab
 
Příspěvky: 373
Registrován: stř 04. bře 2009 21:29:59

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod Jarmila-Sev. Morava » pon 15. úno 2010 10:57:12

Ahoj,Jarmila-Sev.Morava
Odpovídám na téma-zpráva o hospodaření organizace-je to síla...Teď už se to zřizovateli líbí, jak to je na těch skoro 17 stránek.Bojovala jsem s tím dost dlouho, rok co rok...
Jarmila-Sev. Morava
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 15. úno 2010 10:52:24

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod kozmova » ned 21. úno 2010 14:46:58

Teda děvčata, upřímně Vás lituji. My máme skvělého zřizovatele. Ten chce po nás jen jednu tabulku, kde uvedu výsledky hospodaření, z rozvahy stav aktiv a pasiv a tabulku kde rozdělím případný zisk z hlavní a vedlejší činnosti. K tomu přiložím jako přílohu rozpis kolik a na co budu čerpat rezervní fond. Toť celé. Docela by mě ale zajímalo, když pošlete ty vaše rozsáhlé rozbory jestli to vůbec někdo čte. Jestli je to jako se statistickými výkazy, tak to určitě nikdo nečte.
Přeji hodně zdaru :bye:
Uživatelský avatar
kozmova
 
Příspěvky: 134
Registrován: pon 15. úno 2010 8:45:06

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod Dahab » ned 21. úno 2010 16:19:07

U nás to čtou. A nejen to. Můj nejhorší pracovní den v roce je ten, kdy musím s ředitelem na schůzku k rozboru hospodaření. Všechny PO města, jsou tak pozvané na radnici, na jednu organizaci je vyčleněná hodina a tam se bavíme o hospodaření. Na jedné straně jsme my dva a na straně druhé: vedoucí fin. odboru, zástupce ved. fin. odboru, pracovnice fin. odboru, která má na starosti příspěvkové organizace, vedoucí odboru kontroly a auditu, pracovník toho odboru, vedoucí odboru školství, pracovnice odboru školství, místostarosta v našem případě zodpovědný za oblast školství. Je to síla! :? Po přivítání každý má otázku, např. vysvětlit ze str. 5 to či ono, další se ptá na něco z rozvahy, proč je tam to či ono, nebo co to či ono znamená atd. Když je po jejich dotazech,tak se rozvine diskuze k nějakému problému atd. Takže my dva jsme pod palbou otázek a přiznám se, že je to hodně nepříjemné okamžitě reagovat a hned být v obraze. Odcházím z tama a jsem zpocená i na pr..... :mosking: Ale pak jak výjdu na čerstvý vzduch, tak to ze mě spadne a patří mi svět!!!! Na rok mám pokoj!!!! :yahoo: :yahoo: Až po těchto schůzkách se veškeré rozbory za všechny PO dají jako jeden materiál ke schválení do Rady města. Dobré,že? Letos mě to čeká 17. března :cry: :bye:
Uživatelský avatar
Dahab
 
Příspěvky: 373
Registrován: stř 04. bře 2009 21:29:59

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod kozmova » pon 22. úno 2010 8:47:42

Mila "Dahab", tak to je mi Vás upřímně líto. Ani trochu Vám nezávidím. To by asi nebylo na mě :-! :cry: Připadala bych si jako ve škole a to tedy ani náhodou brrrr. Budu Vám držet 17. března pěsti, aby to vše dobře dopadlo. Což určitě tak bude :thumbs up: [:} Tak hodně zdaru a přeji hezký pracovní týden. :bye: :bye:
Uživatelský avatar
kozmova
 
Příspěvky: 134
Registrován: pon 15. úno 2010 8:45:06

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod refi » pon 22. úno 2010 9:43:55

Dahab> a já myslela, že rozbory hospodaření jsou jen taková formalita, vím že kolegyně na základce na ně s šéfem taky musela a to vždy v pololetí, takže 2x ročně. ale takový průběh, to je teda mazec, stejně jako kolegyně - budu držet palce :thumbs up:
já chci právě dnes dodělat naši zprávu o hospodaření, hraju si letos s grafy a vypadá to hned nejen efektněji, ale zároveň to na první pohled i laikovi řekne, co nás ve škole nejvíce trápí - samozřejmě vysoké energie. máme ode dneška jarní prázdniny, za oknem nádherně svítí sluníčko a já mám pracovat, to bude těžké :mosking:
Uživatelský avatar
refi
Moderátorka
 
Příspěvky: 3365
Registrován: pon 02. úno 2009 15:07:01
Bydliště: Ostrava

Re: zpráva o hospodaření

Příspěvekod Dahab » pon 22. úno 2010 22:28:27

Moc oběma děkuji :) . Určitě dám po 17. březnu vědět co a jak. Po víkendovém pilování jsem dnes na 100% dodělala rozbor hospodaření včetně všech přílohových tabulek a komentářů, tak dnes jsem šla domů z práce s pocitem, že se mi hodně ulevilo a už jsem se těšila na žehlení a lehký úklid, protože víkend patřil odpoledne rozborům. Zítra vše odevzdám na ekonomickém odboru a na školství a začnu likvidovat zase ty hromady papírů, které se mi nakupily na stole :crazy: Jinak na ty rozbory jsme chodili taky dvakrát ročně, ale od roku 2008 zřizovatel rozhodl, že se budeme scházet jednou za rok, po uzavření kalendářního roku. A za sebe říkám, že i to bohatě stačí :) :bye:
Uživatelský avatar
Dahab
 
Příspěvky: 373
Registrován: stř 04. bře 2009 21:29:59


Zpět na Účtování, vnitřní doklady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 26 návštevníků